مقالات می بایست الزاماً بر اساس قالب ارائه شده  تنظیم و ارسال شوند.

عنوان مقاله

(عنوان مقاله حداکثر در 16 کلمه با قلم B Nazanin pt. 18 پررنگ)

----- یک سطر فاصله (B Nazanin pt. 18 پررنگ) -----

نام و نام خانوادگی نویسنده اول[1] ،*، نویسنده دوم[2]، ... در یک یا دو سطر. از ذکر عنوان هایی چون مهندس

و یا دکتر و ... خودداری شود. (B Nazanin pt. 12 پررنگ)

 مشخصات نویسنده اول

1 و *- نویسنده مسئول: درجه علمی، مقطع تحصیلی و رشته تخصصی، گروه،دانشکده و دانشگاه نویسنده اول(B Nazanin pt. 11)، 

رایانامه(Email (Times New Roman 10 pt. Italic)

----- 1 سطر فاصله (B Nazanin pt. 10 نازک) -----

مشخصات نویسنده دوم

            2- درجه علمی ، مقطع تحصیلی و رشته تخصصی،گروه، دانشکده و دانشگاه نویسنده دوم (B Nazanin pt. 11)،  رایانامه(Times New Roman 10 pt. Italic)

 ----- 1 سطر فاصله (B Nazanin pt. 10 نازک) -----

مشخصات نویسنده سوم و ...

         3- درجه علمی ، مقطع تحصیلی و رشته تحصیلی،گروه، دانشکده و دانشگاه نویسنده سوم (B Nazanin pt. 11

رایانامه(Times New Roman 10 pt. Italic)

----- 4 سطر فاصله (B Nazanin pt. 10 نازک) -----

چکیده (Nazanin  pt.14 پررنگ)

در متن چکیده از ذکر مقدمه و کلیات خودداری شود و مستقیم به مسالة مورد مطالعه و اهداف آن، اساس کار، و میزان موفقیت این مطالعه با استناد به نتایج کار به طور مختصر اشاره شود. چکیده مقاله با قلم B Nazanin اندازه pt. 11 با فاصله خطوط pt. 13 یا 8/0، فاصله 3/5 سانتی متر از سمت راست و 5/ 3سانتی متر از سمت چپ کاغذ، با کناره­های ردیف شده نوشته شود. طول چکیده در مقالة کامل کمتر از 80 کلمه و بیشتر از 250 کلمه نباشد. چکیده باید به تنهایی کامل و فقط دارای یک پاراگراف باشد. از اشاره به مراجع در چکیده خودداری شود.

----- 1 سطر فاصله (B Nazanin pt. 11 نازک) -----

واژگان کلیدی: حداقل3 و حداکثر 6 واژه که با کاما (،) از هم جدا شده و در یک خط باشند (قلم B Nazanin pt. 11).

مقدمه (B Nazanin pt. 14 پررنگ)

 

 

این‌ دستورالعمل‌ روش تهیه‌ مقاله‌ برای ‌ارائه به چهارمین همایش ملی آموزش کلاس های چندپایه  را بیان می‌کند و باید برای تهیه آن ازMicrosoft word  استفاده نمود. فایل الکترونیک‌ مقاله‌ باید در چارچوب‌ استاندارد تعیین شده دراین دستورالعمل تنظیم‌ شود. ساختار مقاله باید شامل عنوان، چکیده فارسی، چکیده انگلیسی متن اصلی، نتایج و جمع‌بندی، مرجع‏ها، شکل‌ها و جدول‌‌ها (درصورت نیاز) باشد. تعداد صفحه‌های مقاله نباید از 3 صفحه کمتر و از 6 صفحه بیشتر باشد. به منظور یکسان سازی مجموعه مقالات همایش و نیز برای آنکه امکان ترکیب و انتقال فایل کامپیوتری آنها فراهم شود، لازم است که همة مقاله ها با طرحی یکسان و کاملاً هماهنگ تهیه و تایپ شوند.

متن اصلی مقاله به صورت تک ستونی با قلم (فونت) B Nazanin و اندازة pt. 12 تک فاصله (single space) تهیه شود. عنوان همة بخش‌ها با قلم B Nazanin و اندازه pt. 14 پررنگ و عنوان زیربخش‌ها با قلم B Nazanin و اندازه 12پررنگ تایپ شود. عنوان هر بخش یا زیربخش، با یک خط خالی فاصله از انتهای متن بخش قبلی تایپ و شماره‌گذاری شود. خط اول همة پاراگراف‌ها باید دارای تورفتگی به اندازة cm 7/0 باشد. در صفحه‌بندی مقاله برای تمام صفحه‌ها، حاشیه متن از بالا و پایین 30 و از چپ و راست 25 میلی‏متر انتخاب شود


جدول‌ها

هر جدول باید دارای شماره و عنوان (توضیح) باشد، که در سمت راست بالای جدول با قلم B Nazanin پررنگ و اندازة  pt. 10 تایپ و به ترتیب از 1 شماره‌گذاری می‌شود. بهتر است جدول‌ها در داخل متن و پس از جایی که به آنها ارجاع می‌شود، درج گردند. عنوان ستون­های جداول باید به صورت وسط چین (B Nazanin pt. 9 پررنگ) و کلیه متن ها در داخل جدول اگر فارسی باشند به صورت راست­چین (B Nazanin pt. 10 نازک) و اگر لاتین باشند به صورت چپ­چین                             (Times New Roman 8 pt.) باید تایپ شوند. همة اعداد در جدول‌ها باید به صورت فارسی و وسط چین تایپ شوند. هر جدول با یک سطر خالی فاصله از متن  پیش و پس از آن قرار گیرد. و نیز اگر جدول­ها دارای مرجع می­باشند

شکل‌ها و نمودارها

هر شکل و نمودار باید دارای شماره و عنوان (توضیح) باشد که به صورت وسط­چین در زیر آن با قلم B Nazanin پررنگ و اندازة pt. 10 تایپ و به ترتیب از 1 شماره‌گذاری می‌شود. نمودارها و شکل­ها می­توانند به صورت رنگی و یا سیاه و سفید باشند ولی به گونه­ای که در صورت چاپ سیاه و سفید رنگ­ها و جزییات آن ها قابل تشخیص باشد. شکل‌ها در داخل متن و در جایی که به آنها ارجاع می‌شود، درج گردند. در متن مقاله باید به همة شکل‌ها ارجاع شود. در تهیة شکل‌ها توجه کنید که اندازة اعداد، واژه‌ها به قدر کافی بزرگ باشد تا پس از درج در مقاله، کاملاً واضح و خوانا باشند. هر شکل را با یک سطر خالی فاصله از متن پیش و پس از آن قرار دهید.

 صفحات مقالات می‌باید شماره‌گذاری شوند و شماره هر صفحه در پایین آن و در وسط قرار گیرد.

برای واژه‌ها و نام‌های خارجی، تا حد امکان از معادل‌های فارسی مصطلح و مصوب استفاده نمایید. در مورد نام‌های خارجی دشوار یا معادل‌های غیرمصطلح فارسی، فقط در اولین ارجاع و بلافاصله پس از ذکر این گونه واژه‌ها، معادل لاتین آن را به صورت زیرنویس در پایین همان صفحه قید نمایید.

در صورت نیاز به درج زیرنویس، همة‌ موارد فارسی و به صورت راست‌چین با قلم B Nazanin و اندازة pt. 11 و زیرنویس­های لاتین به صورت چپ‌چین با قلم Times New Roman اندازة pt. 9 نوشته شوند.

نوع و اندازه قلم مورد نیاز برای تدوین مقالا

 
 
 
 
 
 
 

نحوه ارجاع به منابع مورد استفاده

در هنگام ارائه نمونه معادله‏ها و شکل‌ها نحوه ارجاع به منابع مورد استفاده نیز نشان داده شده است. شماره مرجع هم در متن و هم در بخش مرجع ‏ها در میان کروشه قرارداده می‌شود.  تنها اسم کتاب با قلم ایتالیک آورده شود

9- نتیجه­ گیری

وجود بخش جمع‌بندی و نتیجه‌گیری پس از متن اصلی مقاله الزامی است.

منابع و مراجع

 فهرست منابع با فرمت APA انجام شود

 [1]   سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه (۱۳۷۶).روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگه.

[2]     Errami M, Garner H. A tale of two citations. Nature. 2008; 451(7177): 397-399.

    

مهم‌ترین نکات منبع‌نویسی به شیوه APA: مجله؛

کتاب:

  • سرمد، زهره، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (۱۳۷۶). روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگه.
  • سرمد، ز.، بازرگان، ع. و حجازی، ا.(۱۳۷۶). روش‌های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات 

 

مقاله: مجله علمی-پژوهشی-ترویجی

 

  • اسدالهی، قربانعلی؛ یعقوبی، محمد و سلیمانی، بهرام (۱۳۷۲) بررسی میزان مردودی وقبولی با رتبه تولد در دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی ۱۳۶۶-۶۷٫ پژوهش‌های روان‌شناختی، دوره ۲، شماره ۱ و ۲، .۳۲- ص ۲۶-۳۲٫

 

مقاله: مجموعه مقالات همایش ها

 

  • خامسان، احمد(۱۳۸۶). چالش های ایجاد برنامه های دکتری برخط. در مجموعه مقالات همایش تأملی بر دوره‌‌های دکتری ایران (ص۲۴-۳۵). موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش عالی، تهران، اردیبهشت ۱۳۸۶، دانشگاه پیام نور.

 

مقاله: کتاب‌های ویراستاری شده

 

کتاب ویراستاری شده کتابی است که هر فصل آن توسط یک یا چند نویسنده نگارش شده ولی مسئولیت کل کتاب به عهده ویراستار(ان) است که مسئولیت تنظیم مطالب را بر عهده دارند.

 

  • گیبس، گراهام(۲۰۰۳). ده سال بهبود یادگیری دانش آموز. در کریس راست (ویراستار): بهبود یادگیری دانش‌آموز (ص ۹ -۲۶) بریتانیا: انتشارات دانشگاه آکسفورد.

 

مقاله: برخط (آنلاین / اینترنتی)

 

  • دیلمقانی، میترا (بی تا). دانشگاه های مجازی: چالش ها و ضرورت ها. مقاله ارائه شده به کنفرانس آموزش الکترونیکی ایران. بازیابی شده در ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۵

 

استناد (رفرنس) به اینترنت:

 

Laporte RE, Marler E, AKazawa S, Sauer F . The death of biomedical journal. BMJ. 1995; 310: 1387–90. Available from: http:/www.bmj.com/bmj/archive. Accessed September 26, 1996

 

در استناد به منابع اینترنتی، در انتها، تاریخ دسترسی به منبع نیز قید می شود.

 

منابع چاپ نشده: پایان نامه ها و گزارش های پژوهشی

 

  • خامسان، احمد(۱۳۷۴). بررسی مقایسه ای ادراک خود در زمینه تحولی و سلامت روانی. پایان نامه کارشناسی ارشد روان شناسی تربیتی، دانشگاه تهران، چاپ نشده.
  • خامسان، احمد؛ آیتی، محسن و تفضّلی مقدم، عباس(۱۳۸۰). بررسی مشکلات و نحوه گذراندن اوقات فراغت دانشجویان دانشگاه بیرجند. گزارش طرح پژوهشی مصوب دانشگاه بیرجند.


 

 



1 و *- نویسنده مسئول: درجه علمی، مقطع تحصیلی و رشته تخصصی، دانشکده و دانشگاه محل تحصیل نویسنده اول (B Nazanin pt. 11، راست چین)

2- درجه علمی و رشته تخصصی (یا سمت کاری)، دانشکده و دانشگاه محل تحصیل نویسنده دوم (B Nazanin pt. 11، راست چین)